close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מהם גורמי הסיכון של ציפורן חודרנית?

מערכת שורשיא אלול, תשפב07/09/2022

סובלים מציפורן חודרנית? מתקשים לנעול נעליים סגורות? עליכם לטפל בבעיה, לפניכם גורמי הסיכון של ציפורן חודרנית

תגיות:
צילום: freepik
ציפורניים חודרניות עשויות להיות מטרד ולשבש את הפעילות היומיומית, בתחילה הכאב הינו נסבל אך במידה ולא מטפלים הכאב יכול להיות קשה מאוד עד כדי זיהומים והפרשות ואי יכולת לנעול נעליים סגורות.

מה זה בדיוק ציפורן חודרנית וממה זה נגרם?
ציפורן חודרנית היא חדירה של קצה הציפורן לתוך הבשר הסמוך לו, כלומר במהלך צמיחתה הציפורן גדלה אל תוך העור שסביבה. לרוב תהיה זאת הבוהן ובמקרים נדירים יכול להיות גם בשאר הציפורניים. התופעה גורמת לכאב, נפיחות ואף לעיתים זיהום העלול להגיע עד להפרשה מוגלתית, דימום ועור עודף.

מהם
גורמי הסיכון של ציפורן חודרנית?

קיימים מספר גורמים המעלים את הסיכון לסבול מציפורן חודרנית – כך למשל:
-זרימת דם מופחתת
-לחץ רצוף על הציפורן בשל נעילת נעליים לא מתאימות או גרביים לוחצים.
-היסטוריה משפחתית
-הזעת יתר בכפות הידיים והרגליים.
-גזירה שגויה של הציפורן.
-פציעה או חבלה.
-מחלת סוכרת או איידס.
איך נדע שאכן מדובר בציפורן חודרנית? מהם התסמינים?
ציפורן חודרנית עשויה להיות מטרד ולגרום לסבל ממושך, התסמינים עשויים להתחיל בדרגה קלה המתבטאת בנפיחות ואודם בצד הציפורן ואף כאב בזמן מגע באזור. דרגה בינונית- מתבטאת בנפיחות בצד המלווה בסימני זיהום והפרשות מוגלתיות. ודרגה חמורה- דלקת כרונית בעלת רקמה פראית לצד הציפורן.

במצבים קלים עד בינוניים ניתן:
-להשרות את הרגל במים חמים עם סבון או חומר חיטוי למשך 20 דקות ולמרוח משחה אנטיביוטית , כדאי להמשיך את הפעולה מספר ימים עד לשיפור.
-אופציה נוספת היא- גזירת הציפורן בצורה נכונה כלומר, גזירה ישירה ולא עגולה כך שהציפורן תוכל להתרגל לצמיחה מחוץ לעור.
-טיפול מומלץ ויעיל נוסף – שינוי מסלול צמיחת הציפורן בעזרת הנחת צמר גפן מתחת לציפורן , טיפול הנמשך בין מספר ימים לשבועות , ניתן לעשות טיפול זה אצל גורם מוסמך.

במצבים קשים יותר:
במידה ודרגת החומרה של הציפון החודרנית הינה חמורה וקשה מומלץ ללכת להיבדק אצל רופא ולבחון את האפשרויות, במידה ולא ניתן לגעת באזור עקב זיהום קשה, הפרשות וכאב בלתי נסבל יומלץ על טיפול ניתוחי. את הטיפול הניתוחי עורך רופא כירורג בהרדמה מקומית של האזור, ברוב המקרים הפעולה תהיה הסרת שולי הציפורן לכל אורכה.

טיפ לסיכום, בכדי למנוע חזרתיות של צמיחת ציפורן חודרנית יש להקפיד על גזירה נכונה בין אם באופן עצמאי או אצל פדיקוריסט/ית .
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה